poniedziałek, 12 marca 2018

Biznes z wykładniczym wzrostem.


Zauważyłeś, że bardzo wiele osób aktualnie wkracza w sferę działalności gospodarczej i podejmując ryzyko zarówno czasowe jak i finansowe. Mają jednocześnie nadzieją na osiągnięcie sukcesu i osiągnięcie zamierzonego zysku.
Te oczekiwana odnośnie do wielkość sukcesu i zysków różnią się jednak w zależności od wyboru branży, w której chcą te osoby  działać. Jest w tej chwili do dyspozycji wiele możliwości biznesowych, począwszy od tych dobrze znanych typu "podaj cegłę", a skończywszy na tych nowoczesnych typu "kliknij i zamów".
W ostatniej dekadzie przedsiębiorczość ewoluowała jak nigdy dotąd. Wystarczy zobaczyć na rosnącą liczbę startupów. Szczególnie rozentuzjazmowani młodzi przedsiębiorcy odkrywają nowe obszary biznesowe, w których szukają swojej szansy na osiągnięcie sukcesu i wygenerowanie sporych zysków. Najczęściej interesują ich takie obszary jak: croud-funding, doradztwo w obszarach niszowych takich jak finanse i wellness, służba zdrowia, wynajem serwisów internetowych, usługi dostaw do domu, usługi subskrypcji online itp.
Dodatkowo większość pomysłów na biznes wymaga formalnego wykształcenia w określonym kierunku, odpowiedniego kapitału i uzależniony jest od regulacji prawnych danego rynku. Potwierdzeniem tych tendencji są wyniki badań, które rok rocznie przedstawiane są w światowym raporcie przedsiębiorczości przygotowywany przez Amway - AGER.

Wystarczy zapoznać się z paroma badanymi czynnikami i zobaczyć jaki wpływ mają na  rozwój sfery biznesu, by nabrać przekonania, że bum przedsiębiorczości właśnie się zaczyna i może przynieść wielkie zmiany w gospodarce światowej. Oto dwa z kilku czynników rozważanych w AGER. (Pozostałe czynniki, których tu nie zamieszczam odnoszą się bezpośrednio do firmy Amway)
  1. Osoby pozytywnie nastawione do przedsiębiorczości. Według światowego raportu Amway Global Enterpreneurship Report 2016 na całym świecie 77% osób ma pozytywny stosunek do przedsiębiorczości, a 43% wyobraża sobie prowadzenie własnej działalności.
  2. Pokolenie Milenialsów. Na przykład w Stanach Zjednoczonych większość osób, które rozpoczęły własną działalność w ubiegłym roku to właśnie przedstawiciele pokolenia Milenialsów. W Polsce ta tendencja dopiero narasta. Jak wynika z raportu AGER 2016, aż 52 % z nich wyobraża sobie rozpoczęcie własnej działalność.
Oczywiście to nie wszytko. Zachęcam do zapoznania się z pełną treścią raportu, który zamieszczony jest  TUTAJ.

Nowym pomysłem na biznes, który w ostatniej dekadzie stworzył największą liczbę milionerów, wciąż pozostaje najbardziej nieodkrytym pomysłem na prowadzenie interesów. Jest to pomysł, który pozwala praktycznie każdemu mieć własną firmę przy jednocześnie niskich nakładach inwestycyjnych i relatywnie wysokiej stopie zwrotu. Marketing sieciowy - bo o nim mowa -  to jak do tej pory najbardziej lukratywna i fascynująca branża branża współczesnej sceny biznesu.

Marketing sieciowy jest to bardzo popularną i poszukiwaną formą prowadzenia biznesu u osób szukających elastycznej i lukratywnej współpracy z  firmą w niepełnym wymiarze godzin. Jedne z najbardziej znanych firm, które swego czasu wpadły pod parasol marketingu sieciowego i zastosowały ten model to takie "sławy" sprzedaży bespośredniej jak Avon, Mary Kay Cosmetics czy Tupperware. Dzięki wejściu na rynek marketingu sieciowego firmy oferują uzyskanie dodatkowych dochodów  w niepełnym wymiarze godzin dla osób już pracujących lub nie mogących podjąć pracy na etacie. Mimo tak odmiennego podejścia firmy marketingu sieciowego oferującą bardzo niskie bariery wejścia w świat przedsiębiorczości takie jak: bezpłatne szkolenia, wsparcie techniczne, logistyczne, obsługi klienta i liczne zachęty motywacyjne.

Należy przy tym rozróżnić sprzedaż bezpośrednią i marketing sieciowy. Jest wiele szczegółowych elementów, które wyróżniają obydwa te modele biznesowe. Ale to temat na inny czas.

Wiele firm takich jak Amway, Tupperware, Herbalife stworzyło swoją markę od podstaw opierając się na marketingu sieciowym. Aktualnie firmy te wykazują najbardziej zrównoważonym wzrostem i mogą się poszczycić stworzeniem największej liczby milionerów. Stoją za tym korzyści płynące dla klientów z korzystania z określonych, dostarczanych przez firmy  produktów i usług,  które spełniają  podstawowe potrzeby klientów. Jednoczesny brak ograniczeń czasowych sprawia, że ​​jest to najwygodniejszy sposób działania dla studentów, gospodyń domowych i tych, którzy nie chcą związać się z kulturą pracy od 8:00 do 16:00.

Kolejna rzecz to plany wynagrodzeń marketingu sieciowego. Są one znane z wysokich, lukratywnych  premii i zwrotów zarówno dla klientów jak i partnerów firmy. Premie i zwroty mogą wynosić od 10% do 30%, które uzależnione są od premii i zwrotów dla osób sponsorowanych do biznesu bezpośrednio i pośrednio. Po pewnym czasie i włożonej pracy zaczyna być wykorzystywany  czas i wysiłki innych, a biznes staje się źródłem pasywnego dochodu, który rośnie wykładniczo, tworząc bogactwo.

A oto, co niektórzy odnoszący sukcesy ludzie biznesu mówią o marketingu sieciowym:

"Gdybym miał szansę zacząć wszystko od początku, wybrałbym Network Marketing"
 Bill Gates (założyciel firmy Microsoft) 

 "Najbogatsi ludzie na świecie szukają i budują sieci, wszyscy inni szukają pracy"
 Robert Kiyosaki (autor "Bogaty ojciec, biedny ojciec")

"Najlepsza inwestycja jaką kiedykolwiek zrobiłem"
 Warren Buffet (inwestor, miliarder) 

" Jeśli wszystko bym stracił, to zacząłbym od marketingu sieciowego "
 Donald Trump (Prezydent Stanów Zjednoczonych)


Pomimo tak wielkiego potencjału i zalet, "klasyczny" przemysł często postrzega negatywnie marketing sieciowy jako model nielegalnej piramidy. Wynika to z tego, że w większości krajów brakuje jeszcze odpowiedniej polityki w tym zakresie, brakuje przepisów  i wytycznych, które mogłyby rozróżniać legalne i nielegalne firmy marketingu sieciowego. Ten brak regulacji pozostawia inwestorów na łasce i nie łasce oszustów, którzy wykorzystują mechanizm marketingu sieciowego. Dlatego wielu przedsiębiorców pozostaje powściągliwych w tym temacie.


Istnieją jednak organizacje, które starają się zaradzić tym problemom. W Polsce na przykład działa Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, które zrzesza firmy, które działają na rynku w sposób etyczny i odpowiedzialny oraz kreuje takie zachowania na rynku.


Pozdrawiam.

Michał Miłkowski



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw tutaj kontakt do siebie ...

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *